top of page


Prowadzę konsultacje, diagnozę i terapię logopedyczną dzieci, młodzieży i dorosłych. W ramach pracy oferuję terapię indywidualną lub grupową. Zajęcia mają na celu: kształtowanie prawidłowej mowy; stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy; usuwanie wad wymowy; naukę mowy w przypadku jej braku lub utraty (afazja, dyzartia, choroby neurologiczne) wczesną interwencję logopedyczną; stymulowanie funkcji poznawczych. Terapia logopedyczna może czasem przypominać zabawę z dzieckiem, szczególnie w trakcie stymulowania rozwoju mowy przy jego opóźnieniu. Jednakże, zabawą samą w sobie nie jest. Terapia jest pracą: logopedy, dziecka i jego rodziców. Terapeuta dokłada wszelkich starań, aby dziecko było zainteresowane wykonywanymi zadaniami i chętnie reagowało na polecenia. Zdarza się, że zadania się powtarzają pod przykrywką innego działania, szczególnie w terapii wad wymowy. Dzieje się tak dlatego, że potrzeba pracy i wielu powtórzeń tych samych ćwiczeń. Aby dla dziecka nie stały się nudne, realizowane są w różnej formie. Terapeuta mowy działa więc zadaniowo i do tego samego stara się skłonić dziecko. Terapia pedagogiczna jest całokształtem oddziaływań pedagogicznych stosowanych wobec dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce szkolnej (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia). Powyższe oddziaływania mają charakter zajęć korekcyjno –kompensacyjnych ukierunkowanych na usprawnianie zaburzonych funkcji rozwojowych (korekcja) oraz na wspomaganie funkcji dobrze rozwijających się, aby były wsparciem dla funkcji zaburzonych lub mogły je zastąpić (kompensacja) . Wskazania do terapii pedagogicznej: trudności w nauce, zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD), problemy osób z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej lub u których zdiagnozowano dysleksję, dysgrafię i dyskalkulię, problemy w lateralizacji, trudności w koncentracji uwagi. Warto pamiętać, że najlepsze efekty przynosi praca z dzieckiem kontynuowana również w środowisku domowym. Bardzo ważna jest konsekwencja w działaniach i systematyczność.
bottom of page